27 Ağustos 2013 Salı

Sosyal Ağ Toplumu Olduk

      Günlük yaşantımızda bir çok alanda sosyal ağları kullanmaya başladık. Facebook'umuzda arkadaş sayısı ne kadarsa o kadar sevildiğimiz gibi bir durum karşımıza çıktı. Hele ki bir arkadaşımız bizi face den sildimi çok moralimizi bozarız. Silen kişiye "Neden beni sildin?" diye sorduğumuzda arkadaşımız hemen kendini savunmaya geçer ve bi mazaret uydurur... Face mi dondurdum, hacklandim, şifremi çalmışlar v.s... Hatta o kadar ki arkadaşlığın göstergesi gibi bak bana yamuk yaparsan seni face listemden silerim haaa... dercesine  tehdit eder duruma geldik. Acaba bu kadar net dünyasıyla haşır neşir olmak, arkadaşlıklar arasına bol pikselli ekranları koymakla iyi mi yaptık bilmiyorum ama şu bir gerçek ki arkadaşlık anlayışımız değişti.

      Fotoğrafların beğenilme durumlarından, yapılan triplerden ve küfürler hiç bahsetmiyorum. Çünkü bunları yazmaya blog yetmez... Bir de twitter denen bir şey var ki organize işler için birebir... Hashtag kullanarak bir çok kimseye düşüncelerimizi aktarabiliyoruz. Hatta 1 dakikalığına meşhur oluyoruz... Bu da bizde tatmin duygusu oluşturuyor... Esasında twiti kimin attığı değil... Önemli olan olayların neresinde durduğumuz... Yani twitter yaşayan bir organizma ve biz bu organizmanın birer parçası oluyoruz olumlu yada olumsuz.

        Sosyal ağlarda yapılan yenilikler, değişiklikler bir çok haber sitesinde haber konusu olmaktadır. Örnek vereyim hemen... Ortadoğu da savaş sinyalleri var... Bir çok çocuk kimyasal silahlardan dolayı  öldü. Hemen yanındaki haberde Facebook bir özelliğini kullanmaktan vazgeçiyor... Çok ironik değil mi? Hayatımızın devam ettirmek için facebook,  twitter yada başka bir sosyal platformda yapılan değişiklikler hayatımıza herhangi bir katkı sağlamadığı aşikar... Facebook bana para vermiyor, kullanmasam da nefes alıyorum...

       Sosyal medyanın faydası var mı? Elbetteki vardır ancak bir hedef uğruna olursa faydası vardır... Sosyal medyayı yaşantı haline getirip vakit geçirmekse faydası olduğu şüpheli... Sadece global firmaların reklamları için potansiyel müşteri olmaktan başka bir şeye yaramayız...
     
        Haaaa... Yanlış anlaşılmasın facebook ve twitter düşmanı değilim. Sadece hayatımızın akışının başkaları tarafından hükmedilmesi bana tuhaf geliyor...
   
         Kalın sağlıcakla....



Hiç yorum yok: