30 Ağustos 2013 Cuma

YÖK Kapatılsın Mı?


Yök Kapatılsın mı

      Ya arkadaş bu Yök ne iş yapıyor bilen var mı acaba... Üniversitelerde bilim adına birşeyler yapılıp yapılmadığı konusunda çok ciddi endişelerim... Bir çok ülke teknolojik ve genetik konusunda buluşlar yapmaktadır. Her yeni çıkan teknolojik üründe bir çok ülke ön plana çıkıyo bizden gık yok... 
      Biz hala kendimize ait araba markası oluşturma sendromu içindeyiz... Kendi uçağımızı kendimiz yapalım da önemli olan uçağın yazılım için gerekli yazılımı işleyecek işlemciyi yapmak... Kaporta motor montajı yapmak değildir. Bir birçok iş kolunda üretmek yerine hizmet sektörüne kaydık... İnşaatçı olduk. Hizmet sektörü de önemli belki ama şu unutulmamalıdır ki hizmet sektörü girdilerini temin etmek konusunda başkalarına bağımlı olursunuz. Bu noktada üniversitelere büyük iş düşüyor. Eğitimin siyasetten uzak durması gerekir. Haa bi de ahbab çavuş ilişkisi ile yükseklisans master gibi programlara öğrenciler alınmış olabilir zamanında... Yani torpil...

       Üniversiteleri incelerken bir çok bilgiye sahip oldum. Amma velakin şu yök ne iş yapar hala ben sorunun cevabını bulamadım... Bilen varsa bizi aydınlatabilir... Yanlış anlaşılmasın üniversitelerdeki bilim kıtlığının sorumlusu olarak yök ü hedef göstermiyorum... Aksine YÖK ün bu konuda neler yapabileceği ile ilgili olarak dikkat çekmek istiyorum... 
       Yoksa kapatın şu yök ü kardeşim... 

Hiç yorum yok: